Skip to content
Uitslagen

Algemeen

Algemeen

SPORTEVENEMENT VOOR HANDISPORTERS, LOPERS EN WANDELAARS.

Alle informatie voor de 45e editie op zondag 25 mei 2025 wordt eind 2024 bijgewerkt.

Vertrek

Zondag 25 mei 2025 om 10uur

Start Handisport om 9.30 u.

Vertrekplaats

Jubelpark

Brussel – België

Inschrijving

Vanaf maart 2025

BELANGRIJKE PUNTEN

  • Nieuwe aankomstzone in het Jubelpark.
  • Bevoorrading met herbruikbare bekers.
  • Borstnummers kunnen verstuurd worden in België, tegen betaling.

INSCHRIJVINGEN

De inschrijvingen zijn mogelijk vanaf maart 2025.

Het aantal inschrijvingen is beperkt.

Het inschrijvingsgeld bedraagt 28 € (met de BTW van 21% inbegrepen).

Inschrijven kan:

1° Via de website : www.20kmdoorbrussel.be.

2° In onze kantoren, Kapellestraat 17 te 1000 Brussel.

Het inschrijvingsgeld wordt in geen geval terugbetaald.

Het wijzigen van een inschrijving gebeurt uitsluitend in onze kantoren. Voor elke wijziging zal 10 € aangerekend worden.

De deelnemers moeten minstens 12 jaar oud zijn.

De organisatoren geven aan de deelnemers de raad om zich vooraf te onderwerpen aan een medisch onderzoek.

HANDISPORTERS, LOPERS EN WANDELAARS

Handisport:

De start van de handisport wordt gegeven vanaf 9:30 uur.

Lopers:

De start van de lopers wordt gegeven vanaf 10:00 uur in vijf golven.

Wandelaars:

De wandelaars starten om 10.50 uur vanaf vak 6.

Toeschouwers:

Kom de deelnemers aanmoedigen langs het parcours

20KM2024-START MAP

BORSTNUMMER

Elke deelnemer krijgt een borstnummer op basis van zijn prestatie in 2023 of op basis van een referentietijd over een evenwaardige afstand, en dit in functie van de nog beschikbare nummers.

De deelnemer die zich via internet heeft ingeschreven, kan na ontvangst van de e-mail met bevestiging van de vertrekgolf, zijn borstnummer afhalen in onze kantoren, Kapellestraat 17 te 1000 Brussel. Dit kan van maandag tot vrijdag tussen 9 en 18 uur. Op vrijdag 24 mei, zaterdag 25 mei kunnen de borstnummers afgehaald worden aan de INFO- stand op de Esplanade van het Jubelpark.

Het is niet mogelijk om je nummer op de dag van de wedstrijd af te halen, behalve voor deelnemers die in het buitenland wonen.

KLEEDKAMERS

Kleedkamers worden gratis ter beschikking gesteld van de deelnemers in het Koninklijk Legermuseum op de Esplanade van het Jubelpark.

Aan de deelnemers wordt gevraagd om de zalen en de tentoongestelde stukken te respecteren. De kleedkamers zijn uitsluitend toegankelijk voor de houders van een borstnummer. De organisatoren zijn niet verantwoordelijk bij eventueel verlies of diefstal.

WEDSTRIJD

De deelnemers krijgen 5 uur de tijd om de afstand af te leggen. Na de doorgang van de bezemwagen, die de wedstrijd afsluit, moeten alle deelnemers zich houden aan de gebruikelijke verkeersregels.

Langs het parcours zijn er 6 stands voorzien met bevoorrading in SPA water in herbruikbare bekers. Een POWERADE drank wordt uitgedeeld in Ter Kamerenbos.

MEDAILLE EN KLASSEMENTEN

Elke deelnemer die de eindmeet haalt, krijgt een medaille en kan zijn diploma afdrukken via onze website. Er zal een algemeen klassement worden opgemaakt, voor dames, heren, handisport-deelnemers en voor de ploegenchallenge. De klassementen kunnen op de site worden geraadpleegd.

De « ploegenchallenge » bevordert de groepsgeest binnen uw bedrijf of biedt u de mogelijkheid om een « charity cross » project te ondersteunen. Een ploeg bestaat uit minstens 10 deelnemers en het klassement wordt opgemaakt op basis van de 5 beste tijden binnen de ploeg.

AANSPRAKELIJKHEID

De organisatie zal elke aansprakelijkheid afwijzen in geval van verlies of diefstal van een borstnummer. De deelnemers zijn er zelf verantwoordelijk voor. Iedereen neemt deel aan de wedstrijd onder eigen verantwoordelijkheid. Het Rode Kruis verleent medische bijstand langs het parcours.